صمد درویشی
چکیده
هدف این تحقیق بررسی تأثیر عملکرد ویژگیهای هتل بر رفتارهای بازاریابی دهانبهدهان الکترونیکی (مورد مطالعه هتلهای جزیره کیش) میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان هتلهای جزیره ...
بیشتر
هدف این تحقیق بررسی تأثیر عملکرد ویژگیهای هتل بر رفتارهای بازاریابی دهانبهدهان الکترونیکی (مورد مطالعه هتلهای جزیره کیش) میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمعآوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی؛ و به طور مشخص مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان هتلهای جزیره کیش که در 54 هتل و هتل آپارتمان در شش ماه اول 1400 میباشند. با توجه به بررسیها حدوداً 200 نفر در 6 ماه گذشته در این هتلها اقامت داشتهاند و براساس جامعه در دسترس و فرمول کوکران 322 نفر بهعنوان نمونه انتخاب و به روش نمونهگیری خوشهای میباشد. ابزار گردآوری در تحقیق حاضر دو پرسشنامه که شامل پرسشنامه عملکرد شهرت هتل از پرسشنامه خان و همکاران (2017) و بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی از پرسشنامه استاندارد تبلیغات دهان به دهان بامبوئر و همکاران (2011) استفاده گردیده است. یافتههای پژوهش نشان داد عملکرد ویژگیهای هتل بر رفتارهای بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تأثیر معناداری دارد. محیط و امکانات هتل بر رفتارهای بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تأثیر معنیداری دارد. صلاحیت کارکنان هتل بر رفتارهای بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تأثیر معنیداری دارد. تجربة میهمان به میهمان هتل بر رفتارهای بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تأثیر معنیداری دارد. موقعیت هتل بر رفتارهای بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی تأثیر معنیداری دارد.